Hronika

Savet za štampu izrekao javnu opomenu portalu eVršac

Izvor: 
UNS Sre, 02/10/2019 - 23:27

Članovi Komisije za žalbu Saveta za štampu su na sednici održanoj 26. septembra doneli odluku da su nedeljnik „Kikindske“ i portal eVršac (evrsac.rs) prekršili Kodeks novinara Srbije. 

Jednoglasna odluka komisije bila je da je portal eVršac prekršio tačke 1, 2, 4 i 5 odeljka I (istinitost izveštavanja), tačku 2 odeljka II (nezavisnost od pritiska), tačku 4 odeljka V (novinarska pažnja) i tačku 1 odeljka VII (poštovanje privatnosti) novinarskog kodeksa.

Članica Izvršnog odbora Demokratske stranke i specijalista ginekologije i akušertstva Tatjana Vešović podnela je žalbu zbog tekstova na portalu eVršac zbog „ozbiljnih uvreda, povrede časti, ugleda i dostojanstva“, objavljivanjem „neistina, obmana i izmišljotina“, jer ovaj portal vodi trogodišnju „hajku protiv nje i stvara atmosferu linča“.

U žalbi navodi da se u tekstovima na ovom portalu optužuje da je “zloupotrebila svoj položaj i nenamenski potrošila novac iz IPA projekta što nije tačno, zato što iako je podneta krivična prijava protiv nje i celog tima koji je vodio taj projekat, niko od njih nije procesuiran“.

U odgovoru na žalbu advokata Saše Levnajića, koji zastupa vlasnika ovog portala Aleksandra Čupića, navodi se da je „nesumnjiv interes javnosti da objektivno i nepristrasno bude informisan o svim činjenicama, događajima i pojavama“ i da se Vešović kao „ličnost izborom svoje političke uloge izložila povećanom interesu javnosti“.

Petrović Škero istakla je da Vešović, kao lekarku i stručnjaka u tekstovima na ovom portalu diskredituju, kao i da nije u ovom slučaju važno što je u odboru Demokratske stranke.

Tamara Skroza rekla je da je „bizarno“ da ovaj portal u svojim tekstovima „krivičnu prijavu prilaže kao dokaz krivice“ i dodala da prijavu može svako da podnese.

Aranđelović je navela da ne postoji povod, već samo „želja da se vodi kampanja protiv doktorke“.

Smajlović je istakla da treba da se zaštiti reputacija ličnosti, čega se i sud u Strazburu u svojim odlukama drži i da mediji treba to da znaju i da se na to upozoravaju.




Marketing



Najnovije vesti